CASE
Valisana
Valisana bestaat uit 2 activiteitenpolen: Validata (een centrum voor neurolocomotorische en geriatrische revalidatie) en Sanatia (een psychiatrische pool die 3 locaties omvat: een psychiatrisch ziekenhuis, een psychotherapeutisch dagcentrum en een psychiatrisch verzorgingstehuis. Alle activiteiten zijn gevestigd in het Brusselse (Sint-Agatha-Berchem, Sint-Joost-Ten-Node en Elsene). Valisana is onderdeel van de ziekenhuisgroep Saint-Luc, het academisch ziekenhuis van de UCL (Université Catholique de Louvain).

Valisana staat voor ±350 bedden en ±500 medewerkers over de 4 vestigingen.

Elke kamer is uitgerust met een vast telefoontoestel, dat verbonden is met de innovaphone VoIP telefooncentrale. Zoals gebruikelijk wordt bij inschrijving het uitbelprofiel van de patiënt vastgelegd: sommige mogen tijdens hun verblijf onbeperkt naar buiten bellen, anderen kunnen dat enkel naar telefoonnummers binnen België. Een laatste groep kan enkel de noodnummers vormen.

Tot voor kort dienden medewerkers bij Valisana dit aan te duiden in het patiëntenbeheersysteem én ook nog eens manueel in te stellen in de telefooncentrale. Niet zo handig temeer omdat de beheersinterface van innovaphone minder toegankelijk is voor niet-technische profielen.

Idealer zou zijn dat bij registratie van een nieuwe patiënt in het patiëntenbeheersysteem, het telefoonsysteem automatisch zou worden geconfigureerd. En om dat te realiseren klopte Valisana aan bij XQTING. De technische oplossing is gebaseerd op de XQTING integration engine. Die controleert langs de ene kant of er door het beheersysteem bestanden werden gegenereerd op een shared folder. Zo'n bestand bevat de extensie of het kamernummer, met het geselecteerde uitbelprofiel. Wanneer de engine zo'n bestand detecteert, stelt hij automatisch het nieuwe profiel in via een de "PBX configuration API" van innovaphone.

De medewerkers besparen op die manier meerdere minuten per opname. En omdat alles automatisch verloopt worden fouten uitgesloten.