Customer case
Van Oirschot
Slimme integraties resulteren in pure tijdswinst voor Van Oirschot

Van Oirschot, een groothandel voor professionals in HVAC (verwarming, ventilatie, air conditioning), is een dynamisch familiebedrijf opgericht in 1967. Dankzij hun gestage groei is Van Oirschot ondertussen een gevestigde waarde in de Belgische HVAC-branche. Van Oirschot HQ is gelegen in Herentals, met daarnaast nog 12 filialen, voornamelijk in het Vlaamse landsgedeelte. Met haar eigen logistieke oplossingen kan het bedrijf haar klanten optimaal van dienst zijn. Voor 17h besteld betekent de volgende werkdag geleverd. Installateurs kunnen goederen ook ter plaatse ophalen en met de extra sneldienst leveren ze zelfs binnen de 2 uur materiaal. Wat een service!

Als centraal ERP systeem, gebruikt Van Oirschot Navision. De VoIP telefonie die alle vestigingen met elkaar verbindt, is dan weer gebaseerd op innovaphone. De situatie waarbij klanten het hoofdnummer bellen, terwijl ze eigenlijk beter geholpen kunnen worden in het dichtstbijzijnde filiaal, stelde zich vaak. Hierdoor moeten medewerkers in Herentals klanten vaak doorschakelen, wat beide partijen meer tijd kost.

Het logische gevolg was dit proces te automatiseren en hiervoor deed Van Oirschot beroep op XQTING. Samen werkten we een technische en efficiënte oplossing uit, die werd uitgebouwd in een combinatie van onze EasyConnect app en onze XQi Engine. Elke inkomende oproep op het hoofdnummer wordt kort in een wachtrij geplaatst en gedetecteerd door EasyConnect. We halen op basis van de CLIP in Navision het dichtstbijzijnd filiaal op. Het telefoongesprek wordt vervolgens automatisch doorgeschakeld naar het juiste filiaal. Alles gebeurt in nog geen fractie van een seconde en is tegelijk heel transparant voor de klant.

Het eindresultaat? Medewerkers hoeven handmatig geen enkel gesprek meer door te schakelen naar een ander filiaal; dat is pure tijdswinst. En de klant is vlugger geholpen.

Naast de koppeling met Navision bouwden we op basis van dezelfde producten (EasyConnect en de XQi Engine) een intelligente integratie met Van Oirschots' data platform Juvo. Dankzij deze koppeling registreert de verkoopafdeling voortaan elke binnenkomende call, zodat men steeds een correct overzicht bewaart van alle contactmomenten tussen klant en bedrijf (de zogenaamde 360 degree view).

Klaar om uw digitale transformatie uit te voeren?
Contacteer ons